sobota, 7 kwietnia 2012

Reklama święta

   Byłem wczoraj na cmentarzu posprzątać groby, bo to ponoć idealna okazja na takie eskapady. Nie wiem jaki ma sens zdmuchnąć kilka listków z marmurowej płyty, ale nie mnie kwestionować wolę grand starszyzny. I gdy tak lawirowałem w tym labiryncie nagrobków, jeden szczegół wzrok mój przykuł. Otóż na tych najnowszych grobach, kamieniarze przygotowujący pomniki, wykuwają reklamę swojej działalności.  Nosz ja p… Osobiście grób nie jest dla mnie żadnym symbolicznym miejscem, a rytuał pochówku jest dla mnie zupełnie odarty z mistycyzmu. A jednak nie mogę zdzierżyć, że ktoś umieszcza reklamę w takim właśnie miejscu, które bądź co bądź przez wielu uważane jest za święte. Nie mogę tego zdzierżyć, bo doprowadza mnie do furii ta ekspansja marketingu na każdą, KAŻDĄ! dziedzinę naszego życia, rujnując w ten sposób „atmosferę”. A ja jak wiadomo ideologicznie nie znoszę marketingu, bo jest pochodną konsumpcjonizmu, który obwiniam za całe zło tego świata. I teraz pytanie: co dalej? Może chirurdzy plastyczni zaczną tatuować swoje reklamy na pacjentach? Np. na sztucznym cycku byłoby napisane „Made by Doc X”. A może płatni mordercy będą grawerować dane kontaktowe na nabojach? Paranoja…

8 komentarzy:

  1. Rotek, ale na milybuk, gdzie ta reklama? Czy moze zamiast danych zmarlego graweruja dane firmy?
    Wcale Ci sie nie dziwie, ze sie pienisz, mnie tez takie rzeczy denerwuja. Wspanialy uparcie stara sie kupowac koszulki letnie bez zadnych napisow firmowych. Chyba niedlugo bedzie chodzil topless:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście na tyle bezczelni nie są i wizytówkę wykuwają\nalepiają w miejscach nie rzucających się w oczy, ale jednak zdecydowanie widocznych.
      Jak Wspaniały będzie chodził topless to będzie miał przynajmniej motywację, żeby na siłownię chodzić :D

      Usuń
    2. Dobrze chociaz, ze staraja sie byc "dyskretni".
      A Wspanialy to wiesz, bede tylko pilnowac, zeby mojego biustonosza nie podkradal:)))

      Jajcarskich swiat zycze!!

      Usuń
    3. Dziękuje i wzajemnie :)

      Usuń
  2. Mnie takie rzeczy nie pienią zanadto, wszak i tak wszyscy zginiemy z zupie...
    Takiej grawerki będzie coraz więcej, cóż... jesli o mnie chodzi, na moim grobie moga sobie nawet rymowankę firmową wytatuować, mnie juz będzie wsjo rawno, a każdemu życze bogactwa, niech ma jak mu zależy. Pieniądz to zycie, pieniądz może wszystko...nawet po śmierci;)
    vanitas vanitatum na tym świecie, więc dobrze być ponad to wszystko

    pozdrowienia świąteczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ale mnie denerwuje, że tak się panoszy wszędzie reklamowanie.
      Jasne, że martwego nic nie obchodzi, ale jak ktoś wierzący odwiedza czyjś grób, to myślę, że będzie mu lepiej jak takiej reklamy nie zobaczy.
      Pozdrawiam wzajemnie ;)

      Usuń
  3. A ja tam od zawsze chciałabym być spalona! Nie będą mieli na czym grawerować. Hahahaha - złośliwa dusza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak łatwo się nie wymkniesz, będzie nalepka z reklamą zakładu kremacyjnego na Twojej urnie ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...